კვებითი ჯაჭვი.
კვებითი ჯაჭვის მოდელირება
2) პროექტის მთავარი
იდეა:
ბუნებრივი გარემოს მაგალითზე განსაზღვრონ
ნაცნობი მარტივი კვებითი კავშირები.
3). პროექტის აქტუალობა:
ა) განასხვავებენ ცხოველებს კვების ნირის მიხედვით
(ბალახისჭამელები, ნაირმჭამელები და ხორცისმჭამელები)
4). პროექტის მიზანი:
ნაცნობი ბუნებრივი გარემოს მაგალითზე ადგენს მარტივ
კვებით ჯაჭვებს სხვადასხვა გამომსახველობითი საშუალების დახმარებით კერძოდ სქემატურად
ადგენენ კვებითი ჯაჭვის მაგალითებს.
5) მოსწავლეთა ასაკი: მე-6 კლასი.
6) ვადები (რა დროში
შეიძლება ეს პროექტი მომზადდეს-2 გაკვეთილი)
7) მოსალოდნელი
შდეგები: მოსწავლეები ეცნობიან, თუ როგორ არის დაკავშირებული კვებით ჯაჭვში თითოეული
ორგანიზმის კვებითი რგოლი.
ყურადღებას აქცევენ
იმ ფაქტს, რომ ჯაჭვის ყოველი რგოლი ცოცხალი ორგანიზმია, რომლებიც უკავშირდებიან ერთმანეთს
საკვების მოხმარების მიხედვით და ყველა კვებითი ჯაჭვი მცენარეებით იწყება.
8) პროექტის საჭირო
ძირითადი რესურსები: სახელმძღვანელოები, ფერადი ქაღალდები, მაკრატელი, ფლომასტერი.
9) პროექტის მსვლელობა:
ვყოფთ კლასს 3 ჯგუფად. თითოეულ ჯგუფს დავავალებ მოიფიქრონ და სქემატურად გამოსახონ
რამდენიმე რგოლისაგან შემდგარი ჯაჭვი.
ფერად ქაღალდებზე
მარკერით დააწერონ ორგანიზმების აღმნიშვნელი სახელები და დაალაგონ ისინი საჭირო თანმიმდევრობით:
პირველი რგოლი წარწერით,, ბალახი“ გაატარონ ქაღალდის მეორე რგოლში წარწერით ,,კურდღელი“
და მეორე რგოლი გატარონ მესამე რგოლში წარწერით ,,მელა“ და ბოლოები მიაწებონ ერთმანეთს.
ჯგუფების მიერ ნამუშევრების შესრულების შემდეგ ჩავატარებ მოდელების პრეზენტაციას. დამსწრეები შეაფასებენ ნამუშევრებს. თითოეული ჯგუფი შესრულებულ სამუშაოზე
გააკეთებს განმარტებას კვებითი ჯაჭვის შესახებ.
10) საგნებთან კავშირი:
ბუნება, ხელოვნება, ისტ-ი.
11) პროექტის ხელმძღვანელი--მაია
თევზაძე
12) ხელმძღვანელის
ელ-ფოსტა mtevzadze23 @
gmail.com
13) ვებგვერდი http://mtevzadze23.blogspot.com
Комментариев нет:
Отправить комментарий